SEM som weboptimeringsteknik til bedre user experience
Nederst på denne side kan du hente mit speciale fra Aarhus Universitet, som jeg afleverede d. 4/8 2011.
Jeg vil gøre opmærksom på, at specialet endnu ikke er bedømt.
Specialebedømmelsen blev offentliggjort d. 19/10 2011 og resulterede i et 12-tal.
I specialet kan du læse om:
- søgemaskiner
- de udfordringer webmastere har pga. søgemaskiner
- konverteringsoptimering
- user experience (UX)
- søgemaskineoptimering (SEO)
- søgemaskinemarkedsføring (SEM)
- søgemaskineannoncering (SEA)
- Marketingteknikker
Bedre brugsoplevelser giver øget lyst til at købe/konvertere.
I mit speciale afdækker jeg, hvordan man ved at anvende SEO på en bestemt måde kan optimere user experience og dermed lave konverteringsoptimering.
God læselyst – og du er selvfølgelig meget velkommen til at dele specialet.
Jon says:
Hej Esben
Jeg har netop downloadet dit speciale. Det ser meget spændende ud. Jeg glæder mig til at fordybe mig i det, og håber selvfølge dig du får en god bedømmelse 🙂
Tak for deling!
Esben Rasmussen says:
Hej Jon
Tak for den venlige kommentar.
Ja, jeg venter spændt på en karakter. Så snart den er oplyst (senest 5/10) skal jeg nok opdatere denne side.
Niels Baadsgaard says:
Hej Esben
Tillykke med afleveringen! Ser frem til at få læst opgaven igennem og blive lidt klogere på søgeoptimering.
Håber vi snart kan finde en dag og fejre din nye titel og forhåbentlig gode karakter!
Esben Rasmussen says:
Hej Niels
Tusind tak!
Ja, det er dejligt endeligt at få afsluttet den vedholdende dårlige samvittighed specialeskrivningen (ofte) medfører. 🙂
Sig endelig til, hvis du har nogle spørgsmål omkring optimeringsdelen – det er altid spændende at blive udfordret.
Og ja, vi skal helt sikkert lige have fundet en dag, hvor vi kan fejre det. Tror lige jeg skal have kontaktet de to andre hoveder, og høre hvor langt de er nået med hvert deres speciale – for så kan det jo være, at vi kan lave en kombi-løsning.
Googles "(not provided)" giver virksomheder bind for øjnene | Bleau Blog says:
[…] Det er problematisk i forhold til SEO og brugervenlighed, da en undersøgelse i forbindelse med undertegnedes speciale fra 2011 viser, at SEO er en vigtig faktor i den gode brugeroplevelse. […]
Googles "(not provided)" giver virksomheder bind for øjnene | Bleau Blog says:
[…] Det er problematisk i forhold til SEO og brugervenlighed, da en undersøgelse i forbindelse med undertegnedes speciale fra 2011 viser, at SEO er en vigtig faktor i den gode brugeroplevelse. […]