Pubcon 2010 – dag 3
Læs sammendraget af Pubcons dag 3 med hjælp fra Klaus Hall og hans live opdateringer fra konferencen eller vend tilbage til oversigten over Pubcon.
Dag 3 – social media + SEO for e-commerce
Så er PubCon i gang igen, denne morgen med en paneldiskussion om Social Media Leading Edge
Når nu sociasle medier er nærmest gratis at bruge, hvorfor er ROI så vigtigt før man går i gang?
Man får jo direkte adgang til en række potentielle kunder, og kan engagerer dem mere end nogensinde før – og prisen er en brøkdel
Scott Stratten: Er man en idiot, bliver man ikke genial fordi man bruger sociale medier – man bliver bare en større…
RT @andybeal: Social media is not just a marketing tool. It’s sales, HR, PR, support & more! @unmarketing #pubcon
Efter en morgen pep talk om ROI og sociale medier, er næste session “SEO For E-Commerce Sites” Håber på et par gode ideer
Adam Audette: Hvad er det kunden på internettet vil ha’? En god pris, Fri fragt, Tilbud
Adam Audette: 51% vil afbryde en handel hvis de ikke kan få fri fragt – det er US tal!
Adam Audette: Har man set en video i din webshop eller som lead til den, er der 64% større chance for et salg
Adam Audette: Brug flere billeder og video generelt i markedsføringen, billeder opfattes meget hurtigere end tekst
Adam Audette: May Day og Google Instant har ikke flyttet søgemønster radikalt, men der kan være undtagelser
Adam Audette: Bing brugere købere 31% oftere end internet brugere generelt – igen US tal
William Atchison: Sæt AdSense op på din side til at fremme en hurtig indeksering fra Google – skal måske lige testes?
William Atchison: Brug RSS feeds til at gennemtvinge en hurtigere indeksering
William Atchison: Bloker robotter du ikke har fordel af, fx Internet Archive hvor dine konkurrenter kan se hvordan du har ændret din shop
William Atchison: Få inspiration til at undgå uønskede robotter http://bit.ly/aZQWQF
Rob Snell: Identificer de sider i din webshop som giver overskud, og optimer disse yderligere
Rob Snell: Med Google Instant er der kun 2-3 organiske resultater i SERP hvis man ikke scroller, kampen om 1. pladsen bliver hård
Dagens anden session: Keyword Research, Selection and Optimization
Amanda Watlington: Gå systematisk til værks for at finde dine søgeord
Amanda Watlington: Bruger SpyFu til at find søgeord
Ken Jurina: Brug MANGE flere negative søgeord i AdWords
Ken Jurina: Forslag til værktøjer: http://bit.ly/b0g7DP, http://bit.ly/cFpwHk, http://bit.ly/cVJ9Nm, http://bit.ly/bVhRvu
Ken Jurina: Præsentationer kan findes her http://bit.ly/b6GWJy
Stoney deGeyter: X trin til gode søgeord: Brainstorm, tjek konkurrenter, kvalifiser ud fra ROI eller huller i markedet, brug negative ord
RT @aimclear: KW Research = Root + Modifiers, Stem All Nodes (Lateral Synonyms), Mine Known Traffic Drivers (Suggestions), Sort By Weight
Marty Weintraub: Værktøj til søgeord http://bit.ly/9MQb1q
Næste session er som ønsket af Jens på http://bit.ly/aGcmIw “Facebook Marketing”
Brian Carter: Salg på Facebook er salg af en drøm, målret din markedsføring til at møde den drøm
Brian Carter: Antallet af fans på FB bør vore 10X så mange som du ønsker som kunder
Brian Carter: Ved 5000 fans, får du mulighed for at få mere statistik ud af FB
Alison Driscoll: Gi dine fans det de ønsker, og find en måde at gå i dialog på dine fans betingelser
Alison Driscoll: Vælg en stil og et genkendeligt mønster fx altid en konkurrence tirsdag osv.
Alison Driscoll: Engager din fans, du skal ikke oversælge. Vær altid på udkik efter nye muligheder ud over FB
Dennis Yu: B rugerne af FB bruger mere tid på FB end på Google, Bing, Youtube osv. tilsammen
Dennis Yu: Markedsføring i FB skal rettes mod personer ikke mod søgeord som i AdWords
Dennis Yu: Facebook er en forstærker, god karma bliver bedre – dårligt ry bliver …
Marty Weintraub: Gode muligheder for segmentering og målretning ud fra hvad brugere “Like” og øvrig demografisk data
FB usdkift dine annoncer næsten dagligt
Billederne bliver mere vigtige, og skal testes før tekst
RT @alison: My #pubcon presentation on Facebook Marketing Lessons From Buffy the Vampire Slayer: http://slidesha.re/9he7A9
@robsnell My pleasure – great presentation, with great info
RT @outspokenmedia Monetizing and Optimizing Your Blog http://bit.ly/9RmpPB #pubcon
Næste session: “Post Mortem – Banned Site Forensics” – Hvad gør du når skaden er sket, og G har vendt dig ryggen
Michael Marshall: Inden panikken breder sig, tjek robots.txt, NOINDEX serverfejl – dårlig oppetid
RT @eDirectHost: Must Read PubCon 2010: Post Mortem – Banned Site Forensics: Coverage of the Post Mortem – Banned S… http://bit.ly/aYGKEF
Michael Marshall: Typiske fejl, skjult tekst, cloaking, duplicate content, dorway pages, dit site laver auto forespørgsler på G
RT @alysyncurd: PubCon: Monetizing and Optimizing your Blog: Coverage of the Monetizing … http://bit.ly/bumY0S & http://artimpactnetpr.com
Aaron Shear: Man ved der er forskellige udgangspunktere, når man bliver bedt om at holde honden op hvis men har mere en 1 mio. sider
Aaron Shear: Meget typisk fejl, for hurtig og for voldsom linkbuliding
Aaron Shear: En midlertidig løsning hvis dele af et site smides ud af Google, skift dele af din URL
Aaron Shear: Før du anmoder om at komme i G index igen, skal alt renses og du skal bede om tilgivelse og erkende dine fejl
Michael Gray: Ret alle fejl og smid de gamle URL i et XML sitemap, ping G og overfør med 301 til det nye site
RT @andybeal: .@mattcutts basically saying that spam reports will be prioritized based on how visible the page is in the index. #pubcon
Læs videre med Pubcon dag 4 (social media marketing og rogue SEO) eller gå tilbage til Pubcons dag 2 (AdWords, SEO & landingpages).
Pubcon 2010 – dag 2 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] videre med Pubcon dag 3 (social media samt SEO for e-commerce) eller gå tilbage til Pubcons dag 1 (SEO). Var denne artikel brugbar for dig? Del den med dit […]
Pubcon 2010 – dag 4 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] til oversigten over Pubcon konferencen eller gå tilbage til Pubcon dag 3 (social media samt SEO for e-commerce). Var denne artikel brugbar for dig? Del den med dit netværk og vis hvad du […]
Nyheder fra Pubcon 2010 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] Info fra dag 3 (social media + SEO til e-commerce sites) […]