Pubcon 2010 – dag 2
Læs sammendraget af Pubcons dag 2 med hjælp fra Klaus Hall og hans live opdateringer fra konferencen eller vend tilbage til oversigten over Pubcon.
Dag 2 – AdWords, SEO og Landingpages
SÅ er vi i gproblemer med at få adgangang med 2. dagen på PubCon, efter endnu lidt
David Pogue fra New York Times forudser at apps er der udviklingen vil komme – pyha det var en nyhed 🙂
Craig Danuloff: taler om præcisering af søgeord i PPC, gennemgå dine søgeord og gå fra de brede søgetermer og til fraser og exact match
Modified Broad Match i AdWords brug + foran dit søgeord
AdWords: Lav en kampagne kun på dine brands og firmanavn, og gør dem negativ i dine øvrige kampagner
Brad Geddis: Brug http://bit.ly/dlPFmN til at finde relaterede søgeord til dine PPC kampagner
Brad Geddis: test de søgeord som har lav annoncekvalitet, med alternative ord fra http://bit.ly/dlPFmN
Christine Churchill: HVis du får andre styre din AdWords, så brug AdWords Editor til at lave en backup inden
RT @dboberg76: #PubCon/ppctactics/ Good quality score insights at http://www.bgtheory.com/blog/
Christine Churchill: Brug AdWords Editor til “overførsel” af din kampagne til Bing/Yahoo, dog skal der laves et par smårettelser
Har du AdWords annoncer og søgeord med dårlig annoncekvalitet, så flyt dem til en ny konto så de ikke påvirker dine øvrige søgeord
Craig Danuloff: er din AdWords konto fyldt med dårlig annoncekvalitet, så start forfra med en ny konto og start med dine bedste søgeord….
… og øg så langsomt antallet af søgeord og annoncer. Gog eller dårlig annoncekvalitet hænger ved i lang tid.
Næste session på PubCon “The Best Tactics in Landing Page Optimization” begynder om 10 min.
Joanna Lord: Kend din konvertering og afvisningsprocent på samtlige sider
Joanna Lord: Brug fx Clickheat http://bit.ly/bD4rXV så du ved hvor brugerne klikker
Brug www.assistly.com, www.zendesk.com eller http://bit.ly/ac1QTL til at finde ud af hvorfor kunden ikke konverterede
Joanna Lord: 2 Alternativer til GWO www.unbounce.com eller http://bit.ly/ao35sQ
RT @randfish: 18 Steps to Launching a New Site for Marketing + Metrics Success: http://seomz.me/b8cbwq
Kate Morris: Optimer de landingssider med mest trafik først – specielt de der ikke konverterer
Tim Ash: din side vurderes af den besøgende på 15 millisekunder – det er godt nok kort tid
Tim Ash: billeder opfattes 4-500 gange hurtigere end tekst
Bradd Geddes: 76% af alle klik på en side sker inden man scroller ned!
Bradd Geddes: Undersøg om der er bestemte browsere som ikke føre til konvertering – der kan ligge fejl i dit design
Næste session Tweaks for WordPress – SEO and Installation
Carolyn Shelby: anbefalet plugin: http://bit.ly/c42CV0 og http://bit.ly/cKv9Ei
Carolyn Shelby: Husk altid selv at lave en backup at dit site – også WordPress (ja det er jo nok ikke nyt, men måske har du glemt det)
Carolyn Shelby: tweek din template og undgå unødige plugins
Scott Hendison: anbefaler http://bit.ly/cByGQb (men det er jo også hans eget) og http://bit.ly/aVs635
Scott Hendison: anbefaler også http://bit.ly/aD9wyW og Joost’s http://bit.ly/b6KtCH
PubCon 2010: The Best Tactics in Landing Page Optimization http://www.seroundtable.com/archives/023216.html via @rustybrick
Ben Cook: Skriv en side for hver kategori, med en passende tekst til at optimere dit blog til dine kategorier
Ben Cook: Undlad datoerne for dine blogposts, så dine sider ikke fremstår som “gamle” i SERPs
Ben Cook: Anbefaler plugins til WordPress http://bit.ly/dcGroz og http://bit.ly/aRcNMc
Ben Cook smider alle sine links fra dagens session op på www.pblogger.com/pubcom
Brug WP til din webshop http://bit.ly/9XEFyZ
WordPress har mulighed for at styre flere bolgs fra samme adgang: http://bit.ly/ajZo7M
Næste session “Ecommerce and Shopping Cart Optimization” som ønsket af Jens på http://bit.ly/aGcmIw
Du kan også være med til at ønske sessions onsdag og torsdag: http://bit.ly/bkd3ZC
Khalid Saleh: Verisign logo i indkøbskurven øgede antal gennemførte handler i webshop med næsten 40%
Khalid Saleh: Vær sikker på at alle dine kunders spørgsmål (både erkendte og uerkendt) kan besvares “above the fold”
Paul Boisvert: Good desing has the right Smell,Tell – and sell
RT @engineworks: Great Reputation Management post from @lisabarone at #Pubcon: http://bit.ly/aNHoho
RT @PerfectMarket: 52% of journalists say they use Twitter. #PubCon @lisabuyer // sounds low (could apply for danish journalists ?)
RT @seo_tv: PubCon 2010: The Best Tactics in Landing Page Optimization http://bit.lhttp://bit.ly/bBU32P
Ethan Giffin: Konverteringsraten for brugere der bruger din interne søgning er 3-5 gange højere – vær opmærksom på hvad de søger på
Ethan Giffin: Optimer din søgeresultatside så der også er noget for brugere hvis søgning ikke giver resultater
Ethan Giffin: Og selvfølgelig – brug intern søgning til at finde søgeord til din PPC
Rob Snell: 10 mio $ i øget omsætning ved at personifiserer webshoppen. Steve prøver at tale med kunderne online som han ville offline
Rob Snell: Se slides fra Rob på robsnell.com – i din egen shop skal du finde din egen “Steve” og fortælle din egen historie
Så er dagens sidste session lige oppe over: Increase Your Post Click Conversion Performance
RT @luisengelec: Book recommended by @tim_ash – Influence: The Psychology of Persuasion http://amzn.to/a5zqCl #pubcon
George Aspland: prøv at undersøge forskellen imellem konverteringer der er gennemført med og uden dine Brands
George Aspland: Find frem til dine landingssider via Analytics, tjek om de konverterer tilfredsstillende
George Aspland: Konverterer dine landingssider ikke tilfredsstillende, så optimer dem, eller promover de sider der gør
RT @MetroPhotograph: RT @dan_patterson: Go short – 19.4% abandon a video after 10 seconds, 44.1% after 60 seconds #pubcon
RT @SeoPostINFO: http://seroundtable.com: PubCon 2010: Top-Shelf SEO: Hot Topics and Trends http://goo.gl/fb/LhRHE
“Sending PPC to Facebook landing pages often convert better than traditional landing pages” – @janetdmiller #pubcon
RT @alison Wanna know more about developing and distributing content on social media? My #pubcon presentation: http://slidesha.re/9Z0WmM
Læs videre med Pubcon dag 3 (social media samt SEO for e-commerce) eller gå tilbage til Pubcons dag 1 (SEO).
Pubcon 2010 – dag 3 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] videre med Pubcon dag 4 () eller gå tilbage til Pubcons dag 2 (AdWords, SEO & landingpages). Var denne artikel brugbar for dig? Del den med dit netværk og vis hvad du […]
Pubcon 2010 – Dag 1 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] videre med Pubcon dag 2 (AdWords, SEO og landingpages). Var denne artikel brugbar for dig? Del den med dit netværk og vis hvad du […]
Nyheder fra Pubcon 2010 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] Info fra dag 2 (AdWords, SEO & landingpages) […]