Pubcon 2010 – dag 4
Læs sammendraget af Pubcons dag 4 med hjælp fra Klaus Hall og hans live opdateringer fra konferencen eller vend tilbage til oversigten over Pubcon.
Dag 4 – search, social media marketing, landing page optimization og rogue SEO
Også god morgen i DK, vi er lige på vej til at starte på dagens første Key Note Tim Mayer http://bit.ly/9nNInG
Tim Mayer: Mobil søgning vil overgå søgning fra PC – snart
Tim Mayer: Tror at søgning vil blive mere personlig, og give mulighed for at understøtte vores ønsker ikke blot om at finde viden, men…
… også kunne hjælpe os til at gøre det vi vil. Fx finde, bestille og købe bio billetter, foreslå restaurent osv. automatisk
Tim Mayer: På mobilen står APPs for 50% af datatrafikken – og browseren for de sidste 50%
Tim Mayer: APPs andelen vil øges
Efter dagens Key Note Tim Mayer, starter første session “Monetizing Twitter & Other Social Media Channels” om få min
Brian Carter: FB voksede 45% sidste år
Brian Carter: Brug AIDA modellen til at skabe dine fansider og interaktion på FB
Brian Carter: På FB kan du eje dine fans, og tilgå dem igen og igen og….
Brian Carter: FB annoncering rammer tidligere i købsprocessen end AdWords, men har meget bedre mulighed for målretning
Brian Carter: Sælg drømme på FB ikke produkter
RT @MerryMorud: FB = like sex, u can ask ur wife for sex everynight, but the conversion rate isn’t that great… ya gotta romance ’em!
Brian Carter: Estimeret 97% af indhold på FB er privat, og kan ikke ses af de der ikke er venner
Brian Carter: Prioriteret brug af dine markedsføringskr 1 AdWords & SEO, 2 Dialiog med kunden, 3 FB, 4 Twitter
Jon Henshaw: Twitter er en kilde til: 1 Branding, 2 Skabe trafik på dit site, 3 Holde kontakt til dine kunder
Brian Carter: FB er basal markedsføring, du skal kende dit marked, og lave kampagnerne på baggrund af målgruppen ikke pr. keyword
Brian Carter: Du skal teste dine FB annoncer – kun 1 ud af 20 virker for alvor
RT @2network: PubCon 2010: Monetizing Twitter & Other Social Media Channels – Search Engine Roundtable http://bit.ly/bCsXik
ROI på netværk er svær at beregne. Kan være altafgørende hvis du får den rigtige kontakt – Twitter og FB ER netværk
Næste session: “Real World Low-Risk High-Reward Link Building” bliver spændende om vi får et par konkrete værktøjer
RT @SportsGuy: PubCon 2010: Linkfluence: Buying Links With Maximum Juice and Minimum Risk http://ow.ly/19Vrhm
RT @VinayPaturu: #PubCon 2010: Online Brand Management Strategies http://bit.ly/bJBKUQ
Dixon Jones: Send vareprøver målrettet til bloggere måske vil de blogge om dit produkt
Dixon Jones: Find døde links til dine egne eller konkurrenters side, og se om du kan få de link til at pege på dine sider i stedet
Dixon Jones: Find virksomheder der er gået ned, og find de der linker til dem – og få dem til at linke til dig i stedetfor
Dixon Jones: På dine faktura – tilbyd en rabat på næste ordre for en omtale og et link
Dixon Jones: Find der omtaler din side, men som ikke linker til dig
Dixon Jones: Tal ved konferencer 🙂 Viste lige et foto at deMib og fremhævede ham som en der markedsfære sig selv godt
Greg Hartnett: Brug directories / kataloger lokalt eller internationalt, også der hvor du skal betale for en vurdering
RT @andybeal: Remember to thank someone for a positive review as it can lead to additional positive reviews @kristaneher #pubcon #orm
Greg Hartnett: Yahoo. DMOZ, BOTW, Yelp, Business,com – men listen skal nok tilrettes DK forhold
Greg Hartnett: Tjek: “20 Essential Blog Directories to Submit Your Blog” http://bit.ly/b7vFpy
Aaron Shear: Få mere ud af dine affiliates link Naked Link Technology http://bit.ly/9z45Pz mon noget lignende findes i DK?
Aaron Shear: Byg en Widget som gør det let at finde din webshops vare, og stil den til rådighed for andre
Aaron Shear: Brug pressemeddelelser med flere forskellige links til dine sider, opbyg et arkiv med alle pressemeddelelser
Rae Hoffman: Lav APPs til iPhone og Androide evt. også Blackberry – det giver mulighed for link til dit site også på APP store mv
Rae Hoffman: Gå målrettet efter journalister på twitter – følg dem, skriv til dem og omtal dem af og til – med reelt indhold
Rae Hoffman: Sæt blogger konkurrence op, deet vil sikkert linke til dig. Sørg for at linjkjuice fra konkurrencesiden føres videre 301
SEO/SEM Tools session Aaron Kronis: http://bit.ly/dby0tZ, http://bit.ly/a3vHIa, http://bit.ly/9iFhqf, http://bit.ly/d99KyQ
Aaron Kronis: og så lige http://bit.ly/b9VsyD
Flere tools fra denne session http://bit.ly/ahIVX1, http://bit.ly/9ZeYB8, http://markup.io/, http://bit.ly/a1rGiF
Endnu flere http://80legs.com/, www.clueapp.com, http://bit.ly/bJKykn, http://bit.ly/ayLAUL, http://bit.ly/cUFDyE
Jon Henshaw: http://bit.ly/aJLDjp, http://bit.ly/cPk4pM, http://gtmetrix.com/, http://bit.ly/bHC94H, http://bit.ly/8Zxx0K
RT @SEOmoz: Link Building Tips for Personal Blogs – http://seomz.me/babSsK #blog #bloggers #tips #seo
Jon Henshaw: http://tagcrowd.com/, tænke højt test
RT @ivanwalsh: Tools to Spy on Competitors http://bit.ly/ahS8kS
RT @adamproehl slideshare link to my presentation: Measurements and Tools: http://ow.ly/38h6B #pubcon
Næst sidste session: Post Click Marketing: Landing Page Optimization
Chris Goward: LIFT model Landing page Influence Function for Test http://bit.ly/aKZikl
RT @modedigital: #seo PubCon 2010: Content Marketing Optimization http://bit.ly/9mKzIc
Scott Brinker: R.E.A.D.Y http://selnd.com/cn6E15
RT @outspokenmedia How SMBs Can Use PR Campaigns to Grow Traffic http://bit.ly/bJ8wKN #pubcon
Scott Brinker: Test, test, test – test også langsigtet selvom du allerede har noget der fungerer rimeligt
Scott Brinker: Brug 60% af din tid på nyt indhold 40% på test
Facebook kan bruges hvor du tidligere ville bruge et fora – i nogle tilfælde
Gabriel Goldenberg: http://bit.ly/cLBxwl kan tilsyneladende forudse hvordan brugeren vil se siden
Taylor Pratt: http://bit.ly/9a8vis, http://bit.ly/bTn0QK, http://websort.net/, http://bit.ly/cu3JBC, http://bit.ly/9AiG0e
Taylor Pratt: og så de sidste tools http://userfly.com/, http://bit.ly/d1KeUn, http://bit.ly/ajjwWE
Ser frem til den sidste session og den mere lyssky side: Competitors from the Darkside – Rogue SEO Tactics
giovanni gallucci: Youtube & Filckr, Sumbleupon & Digg, FB & Twitter er der du kan få trafikken fra
giovanni gallucci tools: http://bit.ly/drnCbE Skift IP hvert 5. min
giovanni gallucci: del fotos på Filckr under CC licens, med link til dig selv
giovanni gallucci: Brug en falsk linkedin konto til at høste adresser og få kontakter – lidt skummelt
giovanni gallucci: http://bit.ly/cVhS6B bookmarking tool
giovanni gallucci: Køb brugere/followers http://bit.ly/cv2PT9. køb/opret og optimer domæner og 301 til dit rigtige
giovanni gallucci: Ej dine negative søgeord så de linker til dit eget site, sker der noget med konkurrenterne så svin dem til – uha
Carolyn Shelby: Skjul hvilken type server, hvilket CMS osv. du bruger online, så er du mindre sårbar
Carolyn Shelby: Ok nu blev det lige lidt for spooky til at Twitte, men Carolyn gennemgår simpelthen en liste over…..
…. alle de muligheder man kan forestille sig, for at noget går galt enten for dig eller dine konkurrenter….
… det eneste hun ikke kom omkring var hvordan man begår et mord, men ellers var der inspiration til alle mulige former for ulykker
Dermed sluttede dette års PubCon Las Vegas. Efterhånden som jeg får fat i andre links til præsentatikoner mv, kommer de op her på Twitter
RT @outspokenmedia: 18 of the best #pubcon sessions handpicked & covered by @lisabarone: http://outspokenmedia.com/xjk6
Gå til oversigten over Pubcon konferencen eller gå tilbage til Pubcon dag 3 (social media samt SEO for e-commerce).
Pubcon 2010 – dag 3 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] videre med Pubcon dag 4 (social media marketing og rogue SEO) eller gå tilbage til Pubcons dag 2 (AdWords, SEO & landingpages). Var denne artikel […]
Nyheder fra Pubcon 2010 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] Info fra dag 4 (social media marketin + rogue SEO) Var denne artikel brugbar for dig? Del den med dit netværk og vis hvad du ved. […]